Zuidereiland: van Wanaka naar Christchurch

12 december 2009 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hey lezers van de reissite,

Het is alweer tijd voor de laatste update!

Vandaag ben ik in Christchurch aangekomen. De grootste stad op het zuidereiland waar tevens het vliegveld ligt dat mij over 2 dagen weer naar het erg koude Nederland gaat brengen.

Mijn vorige update heb ik geplaatst in Wanaka en sindsdien heb ik weer genoeg meegemaakt!

Zo eerst Wanaka zelf.. Dit is een mooi (ski-) dorpje aan een mooi meer (Lake Wanaka) met erg mooie uitzichten! Hier heb ik vooral uitgerust van de avonturen van de weken ervoor en ben ik ook weer aan de wandel geslagen rondom het dorp alsmede de Rob Roy Track. Een mooie wandeling (met helaas slecht weer) richting de Rob Roy Glacier. Was erg de moeite waard! Ook zijn we met een paar mensen naar Puzzleworld gegaan. Een klein parkje gericht op optische illusies. Erg leuk.

De volgende bestemming was Queenstown. Dit groot dorp staat vooral bekend om het feesten en adrenaline activiteiten als bungy jumpen en skydiven. Zelf ben ik niet van een brug afgesprongen maar ik moet zeggen dat het wel erg leuk was om andere mensen te zien springen ;-)
Wat ik hier wel gedaan heb is even meegefeest in 1 van de bars en een dagtrip naar Milford Sound. Deze bestemming bestaat uit hele grote rotsachtige bergen waar je tussendoor vaart met een boot. Erg indrukwekkend! Zelfs de highway naar Milford Sound was erg mooi (zie foto's).

Vervolgens ben ik vertrokken naar Dunedin. Dit is een studentenstad (30.000 studenten) aan de oostkust van Nieuw-Zeeland. Omdat in Dunedin zelf niet zo heel veel te doen is en ik niet zo zin had in allerlei musea en art galleries ben ik ook hier wat tracks gaan doen. De eerste was verreweg de gaafste want deze ging namelijk vanaf de weg, via een stukje boerderij-achtig landschap en een tunnel naar een erg mooi strand. Hier heb ik even op het strand gelegen en zelfs in een grot een wilde zeeleeuw gespot! De tweede wandeling was vooral spectaculair omdat ik met erg bewolkt weer een berg op ben geklommen waardoor ik na een uurtje of 2 letterlijk in de wolken liep! Erg vermoeiend maar uiteindelijk wel een goede tijdsbesteding. Je moet jezelf toch bezig houden hier aan de andere kant van de wereld ;-)

Toen was het de beurt aan Lake Tekapo. Hier kom ik vandaag dus vandaan en heb ik eergister eerst de omgeving verkend. Lake Tekapo heeft een erg mooie blauwe kleur doordat het water van de gletsjers van de alpen afkomt wat erg mooie plaatjes gaf.
Tevens bevindt Lake Tekapo zich in de buurt van Mt Cook; de hoogste berg in Nieuw-Zeeland. Ook hier ben ik (via een shuttlebus) een kijkje gaan nemen. Helaas was het weer niet ideaal (het stormde) maar toch wederom door een erg mooi landschap gelopen.

De volgende dag (vandaag dus) ben ik voor de laatste keer op de bus gestapt en bij mijn hotel (jaja hotel, even uitrusten hoor ;-)) aangekomen. Mijn eerste indruk van Christchurch is dat het een mooie stad is ahoewel dat ook door het mooie weer kan komen... (nog even genieten in de 25 graden hier!).

Dus... het zit erop mensen! Ik kan nu al zeggen dat ik echt een enorme ervaring rijker ben en vele leuke herinneringen meeneem terug naar Nederland! Toch is thuis komen ook zeker niet verkeerd en kijk ik hier ook al flink naar uit!
Iedereen bedankt voor het lezen van deze site.. Ik hoop dat ik jullie een beetje een goede indruk heb kunnen geven van mijn reis en tot snel weer in Nederland!

Groetjes,

Martijn

1. Roos:
    12 december 2009
    Hallo Martijn,

Wat een fantastisch avontuur zeg ! Als ik alles zo lees heb je super genoten van deze trip.
    Ik wens je een hele goede reis terug en hoor de verhalen wel in Januari. Alvast fijne feestdagen gewenst. Geniet nog even van de aangename temperatuur daar want hier wordt het koud !

Groetjes, Roos