Nieuw-Zeeland: noordereiland

23 november 2009 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Hey iedereen!

Hier ben ik weer met mijn eerste (van waarschijnlijk 3) updates vanuit Nieuw-Zeeland!

Vandaag ben ik aangekomen in Wellington. De hoofdstad van Nieuw-Zeeland helemaal ten zuiden van het noordereiland. Het leek mij een mooie mogelijkheid om een berichtje op de site te plaatsen over mijn avonturen afgelopen week hier in NZ.

De eerste 2 dagen heb ik doorgebracht in Auckland. Dit is de grootste stad in NZ en kent 1,4 miljoen inwoners (van totaal 4,2 miljoen). Zoals ik van te voren had verwacht was hier helaas niet zo heel veel te doen. Naast wat tripjes naar de haven en het museum heb ik mijn tijd hier voornamelijk doorgebracht met het voorbereiden van mijn reis door NZ.

Mijn reis begon dus na 2 dagen en de eerste stop was een 3 daagse in het culturele stadje Rotorua. Dit stadje staat bekend om zijn Maori cultuur (oorspronkelijke bewoners NZ) en vulkanische activeit. Zo rook het in de stad heel erg naar zwavel en kookten kleine meertjes door de thermische activiteit. In Rotorua heb ik onder andere een Maori village bezocht en naar een thermische spa geweest (met modderbad!) wat erg rustgevend was na het zware reizen. ;-) Ook heb ik hier met 3 andere voor 1 dag een auto gehuurd en zijn we, met mij persoonlijk als chauffeur :-P, door een stukje van NZ gereden. Dit was echt enorm gaaf om mee te maken! Erg mooie wegen + omgeving. We zijn deze dag onder andere naar een 'Vulcanic Valley' (wandeling) gereden en naar hele mooie meren. Ook hebben we een riviertje gespot waar je in erg warm water (35 graden!) kon zwemmen. Samengevat: erg leuke dagen!

Na Rotorua ben ik naar Taupo gegaan wat midden in het noordereiland van NZ ligt. De voornaamste activiteit hier was een 7,5 uur durende wandeling door de bergen van een dichtbij liggend National Park (bekend van LOTR films). Dit was zowel erg vermoeiend als erg mooi (zie foto's). We begonnen deze wandeling (uiteraard) onderaan de berg waar het een graadje of 20 was. Ook was het aardig mistig wat een mooi mysterieus effect creerde. Echter eenmaal toen we aan de klim begonnen ging het flink harder waaien en daalde de temperatuur tot zo'n graadje of 3 wat toch een aardig avontuurtje opleverde! Het was erg apart om van een rots omgeving naar een sneeuw omgeving en weer naar een regenwoud achtige omgeving te lopen waar wel heel mooi om mee te maken!

Nu vandaag ben ik dus in Wellington aangekomen en ga ik morgen de boot pakken naar het zuidereiland. Hier ga ik de laatste 3 weken van de trip doorbrengen en hopelijk weer genoeg dingen zien en meemaken!

Of dit gelukt is horen jullie weer over een weekje of 1,5.

Tot dan!

Martijn

1. Joe:
    23 november 2009
    Hey Cur,

Erg vet om je verhaal over Nieuw-Zeeland te lezen en de foto's te zien. Erg herkenbaar. Geniet er nog van de komende weken, want ook Zuider-eiland wordt zeker super!

Groeten
    Joe
  2. Pa en Ma:
    23 november 2009
    Hallo Martijn,
    heel leuk om je belevenissen aan de andere kant van onze aarde te volgen. Je foto's geven een goede impressie van de diversiteit van dit avontuur. Wij wensen je nog een hele fijne tijd. Peter en Mia