van Adelaide naar Melbourne

15 november 2009 - Melbourne, Australië

Het is alweer tijd voor de laatste update vanuit Australie!

De laatste week van mijn reis door Australie heb ik doorgebracht in Adelaide en Melbourne en de route daartussen. In Adelaide zelf heb ik onder andere een wijnproeferij gedaan. Hierbij gingen we met een groepje naar de Borussia Valley om daar wel meer dan 25 soorten wijn te proeven. 's Ochtends reden we eerst door de Adelaide hills wat echt een schitterend landschap was en 's middags hebben we dus doorgebracht in de wijnvelden bij onder andere Jacob's Creek wijnerij en een wijnerij waar ze wijnen hadden van wel meer dan 100 jaar oud. Ook kregen we een lekkere bbq voorgeschoteld met onder andere (zeer goed te eten) kangaroo vlees. Al met al was dit een leuke dag en heb ik mijn wijn kennis een beetje van het nul-niveau af kunnen tillen. ;-)

De volgende dag begon mijn 3 daagse tour naar Melbourne. We zijn tijdens deze tour eerst onder andere bergen gaan beklimmen en watervallen gaan bekijken in Grampians National Park. Daarna reden we door via de Great Ocean Road naar Melbourne. Deze weg bied 1 van de mooiste kustlijnen ter wereld en we stopten dan ook geregeld voor een fotootje of een snack. Dit leverde mooie plaatsjes op van onder andere de London Bridge (nu geen brug meer) en de 12 apostles. Deze dagen heb ik doorgebracht met een groepje van 3 (2 duitsers en 1 Belg).

Inmiddels ben ik Melbourne aangekomen en heb ik hier al flink wat door de stad gelopen en ben ik uiteraard ook niet vies geweest van een bezoekje of 2 aan het lokale casino. ;-) Melbourne zelf doet mij erg aan een amerikaanse stad denken en omdat hier ook niet heel veel speciaals te zien is ben ik vast mijn  reis gaan voorbereiden naar Nieuw-Zeeland!

Morgen 16 december vlieg ik namelijk naar Auckland en het beloven een mooie laatste weekjes te worden. Ik heb inmiddels ook de kaart op deze site aangepast met een schatting van mijn route in New-Zeeland. Ik verblijf hier precies 28 dagen om op 14 december weer terug te vliegen naar Amsterdam.. (via Sydney -> Singapoore -> London)

Nu ik hier mijn laatste uurtjes doorbreng en even terug kijk op afgelopen 6 weken kan ik niet anders zeggen dan dat Australie echt geweldig is geweest en mij vele mooie herinneringen heeft opgeleverd!

Tot de volgende keer!

Groetjes,

Martijn

1. Lenneke Cornelissen:
    15 november 2009
    Jaa.. je hebt de koala beer gevonden!!
  2. Charlotte:
    16 november 2009
    Als je langer wegblijft dan weten we dat je de jackpot hebt gewonnen in het casino in Melbourne...

Veel plezier in Nieuw Zeeland!!!

Groeten,
    Charlotte
  3. Giel:
    20 november 2009
    Yoh Collega Backpacker,

hier een berichtje vanuit Colonia, Uruguay. Totaal de andere kant van de wereld, maar ook hier is het goed toeven! Ik lees dat je je wel vermaakt en eind december moeten we maar eens onze verhalen en foto´s naast elkaar leggen!!

Veel plezier nog en een goede reis!!