De Outback

10 november 2009 - Adelaide, Australië

Beste allemaal!

Een tweetal dagen geleden ben ik teruggekomen uit de woestijn in het midden van Australie (de outback) en daarom deze update met betrekking tot deze trip! Ik zal deze keer de update in een soort dagboekvorm schrijven zodat jullie een goed idee hebben van de tour.

03-nov-2009

Rond een uur of 12:15 werd ik opgepikt door de guide van de tour. Nadat iedereen opgepikt was (4 Zwitserse, 2 Nederlanders (uit Tilburg waaronder 1 Martijn!) + ik, 1 Amerikaanse, 1 Finse, 1 Duitse, 2 Oosterijkse, 1 Engelse en 1 Spaanse) gingen we naar onze 1ste bestemming: Kings Canyon. Tijdens deze autorit zijn we ook een keer off-track gegaan om droog houd op te pikken voor het kampvuur en hebben we daar ook wilde kamelen gespot. Omdat we pas in het begin van de avond in de Canyon aankwamen zijn we gelijk begonnen met het diner en het opzetten van ons 'kamp'. Ons kamp was eigenlijk niks meer dan zo-te-noemen swags. Dit zijn een soort kleine 1 persoons tenten in de vorm van slaapzakken en hebben onder andere het voordeel dat ze heel makkelijk neer te leggen zijn en dat je mooi onder de sterren in slaap kunt vallen wat heel gaaf was! 's Avonds hebben we nog rond een kampvuur naar sterke verhalen geluisterd van onze guide wat gedurende de trip een hele toffe gast bleek te zijn met een goede dosis humor en heel veel kennis over Australie in het algemeen. Na een aantal horror verhalen was het ook tijd om naar bed te gaan.

04-nov-2009

De tweede dag van de 6 dagen begon met een wandeling in Kings Canyon wat hele mooie plaatjes opleverde. 's Middags zijn we naar 'the rock' Uluru gereden om deze nog voor de zon onder ging te bekeken onder genot van een biertje en een chipje. Iedereen heeft deze steen (zie ook hierboven in de banner) welleens gezien op een plaatje denk ik en ik kan zeggen dat het een spectaculaire belevenis is om deze eens van dicht bij te bekijken! s' Avonds zijn we weer naar een ander kamp gegaan om hier een beetje te relaxen en een douch te nemen.

05-nov-2009

's Ochtends erg vroeg uit onze swags want we gingen Uluru met zonsopgang bekijken! Na deze erg vroege activiteit zijn we naar Kata Tjtutu (ook hele grote rotsen) gegaan om hier door heen te wandelen waar wederom weer erg mooie plaatjes geschoten konden worden. Toen terug naar het kamp voor een lunch en 's middags een middagje vrij omdat we voor een aantal uur gedropt werden in een resort met een zwembad (erg handig met 42 graden!). 's Avonds hadden we een leuke bbq en zijn we voor nog een zonsondergang gegaan op een verlaten stukje grond midden in de woestijn.

06-nov-2009

Op de vierde dag zijn we 's ochtends voor de laatste keer naar Uluru gegaan om daar te ontbijten. Daarna hebben we een wandeling om de grote steen gemaakt en zijn we vervolgens doorgereden (8 uur) naar Cooper Pedy. Dit is een klein stadje in de woestijn waar voornamelijk wordt gegraven naar de steen Opal. Hier hebben we pizza gehad en sliepen we ondergronds in een soort uitgegraven grot. 's Avonds hebben we een poging tot stappen gedaan wat erg leuk was door de nogal wat gestoorde inwoners.

07-nov-2009

Op de enelaatste dag alweer zijn we 's ochtends de mijnen ingegaan van Cooper Pedy om ons te laten informeren over het leven in de stad en de steen Opal. 's Middag zijn we wederom een behoorlijk stuk gereden naar de Flanders Ranges. Hier hebben we 's Avonds met zijn alle pasta gemaakt en de avond doorgekletst met wat bier en wijn om vervolgends voor de laatste keer in onze swag te kruipen.

08-nov-2009

De laatste dag zijn we begonnen met een behoorlijk zware wandeling bergop (Devil's Peak Walking Trail). Vervolgens zijn we verder richting Adelaide gereden waarna er helaas rond 6 uur 's avonds een einde kwam aan deze erg leuke trip!

Van deze trip heb ik een aantal foto's geupload!

Nadat ik eergister aankwam ben ik vervolgens de dag erna op tour gegaan naar de wijnstreek en wilde ik eigenlijk vandaag beginnen aan een tour richting Melbourne.... Helaas had de tourmaatschappij mijn gegevens niet goed op orde en kwamen ze mij dus niet oppikken. Gelukkig heb ik nog weten te regelen dat ik morgen nu met een andere meekan richting Melbourne!

Hoe de wijnproeferij en deze tour + Melbourne mij bevallen zijn lezen jullie over een weekje in alweer mijn laatste update van Australie! Aanstaande maandag vlieg ik namelijk naar Auckland, New-Zeeland!

Groetjes,

Martijn