Magnetic Island en Cairns

1 november 2009 - Cairns, Australië

Hey allemaal!

Sinds mijn laatste update heb ik alweer twee plaatsen bezocht dus tijd voor een update!

Na mijn cruise op de whitsundays ben ik met de bus/ferry vertrokken naar Magnetic Island. Dit is een eiland ten noorden van de oostkust waar je redelijk goed koala's kunt spotten. Dit was dan ook mijn missie gedurende mijn korte verblijf (1 nacht) op het eiland. Helaas kwam ik door vertragingen pas rond 14:30 aan en was ik te laat voor de laatste 'koala-tour'. Mede daarom heb ik besloten een wandeling te maken waar ik ze misschien in het wild tegen zou komen maar de kans was wel niet heel groot... Gedurende de wandeling (omhoog) had ik nog wat mede koala spotters gevonden en helemaal aan de top was het dan toch gelukt! Met een leuke foto als mooi resultaat al zeg ik zelf!

De volgende dag ben ik nog wat gaan lopen op het eiland en ben ik vervolgens naar mijn laatste bestemming aan de oostkust gegaan. Deze bestemming was een stad met de naam Cairns en hier heb ik 2 dagtours gedaan.

1tje daarvan ging naar het regenwoud ten noorden van Cairns. Dit was een leuke dagtrip waar ik onder andere krokodillen heb gespot en door het regenwoud ben gelopen dat uitkwam op een mooi strand. Ondanks dat het veel rijden was door de wat verre bestemming was het allemaal toch erg de moeite waard.

De tweede tour was een snorkel tour naar het Great Barrier Reef. Helaas had ik mij verslapen en kwam ik veelste laat aan maar gelukkig mocht ik nog net mee! Eenmaal vertrokken richting het reef was wel zo'n beetje de halve boot ziek door het vele geschommel van de catamaran. Toch was ook deze tour uiteraard de moeite waard want ik heb echt op hele mooie stukjes oceaan gesnorkeld en vele mooie vissen gezien! Helaas heb ik hier niet zo heel veel foto's van maar de foto's die ik wel op de site heb gezet geven toch een goed beeld van de omgeving, die nogmaals echt enorm mooi was!

Gisteren ben ik tenslotte vertrokken naar het midden van Australie (Alice Springs) en hier is het echt enorm heet (39 graden). Gelukkig ben ik hier niet heel lang want aanstaande dinsdag ga ik beginnen aan een 9-daagse tour richting Melbourne. De eerste 6 dagen zal een tour zijn naar (via de woestijn/outback) Adelaide in het zuiden van Australie. De 2de tour is een 3daagse tour (via de Great Ocean Road) naar Melbourne. Hoe dit allemaal is verlopen horen jullie de volgende keer weer hier!