Mackay en Whitsunday Islands

25 oktober 2009 - Airlie Beach, Australië

Hey mensen!

De week is weer voorbij dus weer tijd voor een korte update!

Afgelopen week ben ik in 2 plaatsen geweest. De eerste was Mackay.

Mackay is een groot dorp waar niet zoveel te doen is. De reden waarom ik hierin ging is echter het Eungella National Park (regenwoud park) in het westen van Mackay.

In het hostel waar ik verbleef (knus, typisch Australisch huis) heb 3 daagse tour geboekt die naar het park ging.

De volgende dag (05:00 uur!) bleek dat de tour niet heel erg populair was omdat, samen met een meisje uit Breda, we de enige waren die meegingen met het busje!

De eerste activiteit in het National Park was het spotten van de platypus. De plek waar we dit deden is 1 van de weinige plekken ter wereld te zijn waar dit kan en gelukkig heb ik (als boswachter) er ook nog 1 op de foto gekregen (zie foto's)!

Daarna werden we tot onze grote verrassing al aan ons lot overgelaten en werden we gedropt in een chalet in de bergen met een erg mooi uitzicht!

Vervolgens besloten we de 2 dagen te besteden door te gaan 'bushwalken' in het regenwoud. Dit hebben we dan ook fanatiek gedaan. Zo zijn we op de 2de dag zo'n 25 kilometer gaan lopen. We zijn hier erg mooie dingen tegengekomen zoals aparte bomen, lookouts en hele grote hagedissen.

De 3de dag werden we weer opgepikt en zijn we nog via een bepaald pad naar een soort meertje geweest (inclusief waterval) waar je in kon zwemmen (erg koud!). Tenslotte zijn we terug naar Mackay gegaan. Al met al, een aantal leuke actieve dagen gehad!

De tweede plaats is Airlie Beach. Airlie Beach is een heel klein plaatsje vanwaar boten vertrekken naar de Whitsunday Islands. Dit is een eiland groep van 74 eilanden die vooral bekend staan van hun blauwe water en witte strandjes.

Afgelopen weekend ben ik samen met 21 andere reizigers op een zeilboot gestapt om deze eilanden te verkennen en ook dit was zeer geslaagd!

Op de eerste dag (gister) zijn we gelijk vertrokken richting het beroemde Whitehaven Beach. Een erg mooie en bijzondere plek waar we een aantal uurtjes hebben genoten van het kleine paradijsje.

De tweede dag hebben we voornamelijk doorgebracht met een aantal 'snorkels'. Ook deze eilanden hebben namelijk reef waar je heel goed in kunt snorkelen. En ook hier heb ik hele mooie dingen gezien zoals wel honderden vissen van allerlei kleuren (helaas geen foto's!).

Vandaag ben ik van deze cruise teruggekomen en ben ik me aan het voorbereiden op de komende week.

Op het programma staat: morgen en overmorgen koala's bekijken op Magnetic Island en dan naar Cairns om daar wellicht krokodillen te spotten.

Aanstaande zondag vlieg ik naar de woestijn in het midden van Australie (de outback) om daar mooie avonturen te beleven!

Dus: soon more ;-)

Groetjes,

Martijn

1. Hier Boxmeer:
    25 oktober 2009
    Hallo platypus-spotter,

Leuk dat je het gelukt is. We hebben weer vol belangstelling je verslag gelezen. Indrukwekkende dingen maak je mee!
    Aanstaand weekend gaan wij naar familie Kania.
    Blijf genieten.

Liefs uit Boxmeer
  2. Wout:
    30 oktober 2009
    Ha Martijn,

Gisteren van je vriendin het adres gehad waar ik eens kan rondneuzen hoe het met jou in down-under gaat! Leuke verhalen en erg mooie foto's! We (en daarmee bedoel ik ellen en ik) hebben al afgesproken dat we ergens in januari eens met zijn vieren gaan eten ergens ;) maar je zal vast wel op de hoogte zijn van hoe het gaat met onze plannen! =p
    Nog heel erg veel plezier tijdens je tweede helft van de vakantie en geniet ervan!! Ben erg benieuwd naar de verhalen!

Adieje wah,
    Wout